donderdag 11 april 2019

Mee bloggen over het woord


Het woord, het woord is... KIND

Hoewel dit niet mijn allereerste blog ooit is, zal ik me toch weer even voorstellen.
Mijn naam is Lydia Guest, ik ben 50 jaar en ik woon met mijn man Andrew en onze kinderen (Alan en Demelza) in Sneek.
Ik houd van haken en ook een beetje breien. Kleuren doe ik ook heel graag. 
Verder ben ik dol op onze twee katten.




Oh ja en om niet te vergeten... ik heb afgelopen winter voor Kika (kinderen kankervrij) op de Weissensee geschaatst. Een hele prachtige ervaring, vooral omdat ik jaren niet had gesport.

Uiteraard vind ik bloggen ook leuk, maar het kost me altijd moeite om een bepaalde structuur vast te houden. Het gevolg daarvan is dat ik plotseling uit 'blogland' kan verdwijnen. Ik ga nu heel erg mijn best doen om regelmatig iets te posten.

Van mijn vriendin Akkelien (van de Breimeisjes) hoorde ik dat er iedere vrijdag een woord centraal staat en dat hier door sommige dames over geblogd en geknutseld wordt. Wat een leuk idee. Deze week zal ik mijn eerste 'woordwerkje' publiceren.

Het woord, het woord is... KIND
Geen 'kind' op zijn Nederlands, maar 'kind' op zijn Engels.



In eerste instantie dacht ik aan het Nederlandse woord 'vriendelijk'.
Echter, het woord 'kind' heeft meerdere betekenissen. Hoe leuk is dat!
Een andere betekenis heb ik uitgewerkt. Twee keer zelfs, want het eerste werkstukje is in de prullenbak beland. 



Deze spreuk past mij wel. Ik zou willen dat iedereen zichzelf zou mogen zijn. Er zijn al zoveel anderen!

Tot volgende week. Mijn eerste blog was weer een plezierige bezigheid.

Groetjes Lydia




14 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat je meedoet. En wat een mooie uitvoering van het woord.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuk gevonden en idd meerdere betekenissen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk dat je meedoet Lydia!
    Ik hoop dat het je lukt iedere week een blogje te plaatsen; het is iedere keer weer zo gezellig en leuk om al die mooie inzendingen te zien. En jij hebt er ook talent voor! Wat een mooie uitwerking van het woord Kind, die spreuk is inderdaad geweldig!
    Welkom in de Crea5219 groep. Ik zal een linkje naar je blog op de mijne plaatsen zodat er nog meer 'bezoekers' kunnen genieten van je inbreng.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie uitvoering en helemaal waar!
    Liefs,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn om weer een blog van je te lezen. Het lijkt me leuk om te bloggen maar ook lastig vol te houden in de hectiek van alledag. Daarom nooit begonnen.
    With kindly regards (om maar even bij het woord te blijven)....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk dat je mee doet! Zo af en toe las ik bij Akkelien iets over je, maar reuze dat je nu ook het bloggen weer oppakt..
    Het onderwerp heb je prachtig uitgewerkt. Hier ook een poezenliefhebber. Handwerken en huisdieren gaan vaak samen op, is me opgevallen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Lydia, ik kwam via Akkelien bij jouw blog.
    Ik vind het leuk dat jij ook meedoet.
    Soms is het inderdaad moeilijk om een blog bij te houden.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ha, daar ben je weer, leuk!
    Zo knap dat je voor Kika hebt geschaatst!
    Leuke uitvoering heb je gemaakt. Ik vraag me alleen af waarom een eenhoorn niet zichzelf zou mogen/moeten zijn, hm..... daar ga ik eens goed over nadenken hoe je dat kunt bedoelen. Tot volgende week!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De enige reden om niet jezelf te zijn is veranderen in zo'n magische unicorn.Zo had ik het opgevat.

      Verwijderen
  10. Lieve lezeressen van mijn blog. Wat ontzettend bijzonder dat jullie na zo'n lange tijd weer de moeite hebben genomen om mijn blog te lezen.
    Allerliefste vriendin Akkelien. Dankjewel voor de promotie op jouw blog💟
    Ik wens iedereen een heel fijn en zonnig weekend toe.
    Groetjes van Lydia

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk dat je weer terug bent in blogland. Hopelijk blijft het niet bij de spreuken maar mogen we ook weer meegenieten van je maaksels.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat leuk dat je mee gaat doen, welkom.
    Zo verrassend steeds hoe iedereen hetzelfde woord weer anders uitwerkt. Mooie bijdrage van jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat gezellig dat je weer terug bent in blogland
    Meteen al goed bezig ;)
    Ik zet je naam bij mijn lijstje
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen