vrijdag 26 april 2019

Het woord van 26 april

HET WOORD...HET WOORD IS... REFLECTIE

Reflectie...wat moet je nu met het woord reflectie?? Reflectie zou ik omschrijven als terugkijken. REFLECTEREN!
Of moeilijker uitgelegd: 'Reflectie is het terugkijken, bespiegelend overdenken en zoeken naar betekenis van wat je hebt gezien, ervaren, gedacht of gedaan en daar lering uit trekken.'

Ik voel nog niet onmiddellijk de 'wauw factor' bij dit woord. Voor mij is het woord saai en niet beeldend.

MAAR... REFLECTIE  kan ook anders uitgelegd worden.


'De terugkaatsing van licht door een oppervlak.'

Precies! Kijk, daar kan ik wat mee!

Ik ben heel erg benieuwd naar jullie creaties en omschrijvingen van het woord.
Een hele fijne Koningsdag toegewenst en het kan zomaar zijn dat er een reflectie van deze dag komt.

Koninklijke groeten van Lydia


7 opmerkingen:

  1. Wow wat goed getekend!
    Leuk dat je óók met een bril bezig bent geweest.😉
    Fijne dag morgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie tekening!
    Fijne Koningsdag morgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha, jij hebt het natuurkundig aangepakt! Dat is veilig en ook leuk... Maar die andere kant van reflectie vind ik juist interessanter. Ik vind het een geweldig onderwerp, maar had helaas te weinig tijd om het voor mezelf en naar mijn zin uit te werken...

    BeantwoordenVerwijderen