dinsdag 16 april 2019

voorstel ronde

POPPENKINDEREN VOORSTELLEN

In ons huis wonen poppenkinderen natuurlijk!! Een wereld zonder fantasie en kinderlijk inlevingsvermogen is voor mij niet mogelijk. Geen tijd was zo heerlijk als toen de kinderen nog klein waren en ik ze kon enthousiasmeren voor allerlei kinderspeelgoed. Momenteel vind ik de Sylvanian Family geweldig voor kinderen (en het meest geweldig voor mezelf😁). Tot nu toe heb ik me in kunnen houden, want het is best prijzig en ik vind het te erg van mezelf als ik het echt ga kopen! Als jullie je afvragen wat ik bedoel, hier is een foto...


 

De sylvanian Family heeft dus nog geen plekje in huize Guest (Guest is onze achternaam).
Andere poppen hebben hun bestemming hier gelukkig wel gevonden. Iedere pop heeft zijn eigen verhaal.


Dit zijn mijn poppenkinderen.

Vandaag wil ik Loeloe aan jullie voorstellen. Loeloe woont bij ons sinds er een nieuwe hobbykamer is. Tijdens het klussen hebben we van alles meegemaakt. Al tijdens het eerste half uur stortte onze acht maanden oude kitten via het raam zo'n
 7 meter naar beneden. Volgens mij moest het raam dicht. Volgens echtgenoot Andrew moest het raam open, zodat de kat instinctief kon ontdekken dat het te hoog was om eruit te gaan hangen. Ik zal jullie de details besparen, maar minstens 600 euro verder springt Tommie de kater weer fleurig rond. Wie doet je wat!

Jullie begrijpen dat Loeloe en Tommie bij elkaar horen. Sinds de val houdt Loeloe een oogje in het zeil.


Zie hier de Brokkenpiloot en Loeloe.

Loeloe is een zogenaamde muneca cuadrada, de Spaanse benaming voor vierkante pop. Oorspronkelijk komt het van de blog Bylaemelise. Ik heb een vertaling gebruikt. De poppen kunnen in allerlei varianten gemaakt worden. Voor Loeloe en kater Tommie is er een zusje in de maak.


Kijk eens hoe leuk! Heerlijk om voor de tv te maken. Ik verwacht dat er ook nog wel een broertje wordt gemaakt.

Hoop dat jullie nu een beetje een idee hebben wie Loeloe is. Verdere avonturen komen er vast aan, want mijn poppen zijn beslist niet saai. Altijd wat mee te beleven.

Ik zou het bijna vergeten, maar jullie mogen uiteraard ook een kijkje nemen in mijn nieuwe hobbykamer. Heerlijk om in te knutselen en ingericht met een behoorlijke dosis kinderlijke vreugde.







Super dat jullie mijn blog wilden lezen. Dankjullie wel! Ik blijf dat bijzonder vinden.

Groetjes Lydia


5 opmerkingen:

  1. Oh, Loulou ziet er uit als een ondernemend, vrolijk meisje, wat gezellig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je een prachtige werkplek! Maar die arme Tommie..., zo'n discussie over raam open/dicht is heel herkenbaar. Mannen nemen meer risico's hè over het algemeen en wij vrouwen hebben uiteindelijk toch vaak gelijk!
    Loulou is een schatje, uniek popje om te zien...
    Volgende week nieuwe voorstelronde?
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo leuk, je popjes! Loeloe is toevallig ook bij mij in de blog, maar ik wist haar naam nog niet!
    Liefs,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. super leuk . En wat heb je er veel !!! Loulou is een leiffie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk dat je ook een dinsdagberichtje hebt gemaakt. En hoe fijn is het om je zo nu en dan (en soms wat vaker) nog een kind te voelen. Ik ben benieuwd naar de avonturen van je poppenkinderen. En van poes Tommie.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen