vrijdag 19 april 2019

Het woord, het woord is...

Het woord, het woord is... spring

Spring betekent lente. (Spring)ende lammetjes in de lente. 
Het kan ook lente zijn in je hoofd. Kennen jullie dat liedje uit de jaren tachtig? 
Het ging zo:

Het is altijd lente in de ogen van de tandartsassistente
Voor de patienten van de assisente is het altijd lente
Zij lacht naar mij, ik lach naar haar...
En het is voorjaar en het is voorjaar
Het maakt niet uit, al raak ik al mijn tanden kwijt
Want het is lente, lente voor altijd

Geen idee van wie het was.

Lente is zoveel, volgens mij kun je er wel een boek over schrijven.

Lente is voor mij de mooiste tijd van het jaar. Tenminste, de lente die ik bedoel. Zonnetje, niet te koud en niet te warm. Na de hele winter binnen te hebben gezeten met de verwarming aan, lekker weer naar buiten.

Lente is  lammetjes, narcissen, hyacinten, blauwe druifjes, tulpen. Zijn dit eigenlijk allemaal lentebloemen?

In de lente is onze allermooiste dochter Demelza geboren. Om precies te zijn op 29 maart 2003. De mooiste lente ooit!

Lente heb ik ook nu weer in huis.




Lente is eindeloos!
Speciaal voor deze blog ook nog iets creatiefs voor de lente gemaakt.


Heel eenvoudig en leuk om te versturen naar iemand die je een lentegevoel geeft.
Ik geef dit kaartje aan mijn lieve vriendin Akkelien van de Breimeisjes.
Als het soms herfst in mijn hoofd is, brengt zij de lente.

Voor alle lieve blogsters een hele fijne lente toegewenst.

Groetjes van Lydia







9 opmerkingen:

  1. Ik wens jou ook een hele fijne lente toe!
    Heerlijk hé dat het mooi weer is en we weer naar buiten kunnen. De lente noem ik altijd 'het seizoen van de beloftes' want dat doet ze. Dat heerlijke frisse groen aan de bomen dat belooft dat er ook nog een mooie zomer gaat komen, de bolletjes die uitlopen en beloven de tuin/kamer te kleuren enz.
    Akkelien is vast heel blij met de mooie kaart, wat geef je een mooie, lieve, prachtige omschrijving van haar!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie kaart voor Akkelien! En wat omschrijf je de reden dat juist zij die verdient mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schitterende kaart heb je gemaakt, de ontvangster wordt daar vast heel vrolijk van.
    Fijn weekend en geniet van die heerlijke LENTE.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik word helemaal blij van je blogbericht.. Wat heerlijk dat jullie zulke goede vriendinnen zijn en er voor elkaar zijn! En dat is over en weer, begrijp ik intussen wel...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Van Peter de koning was het lied ( even geggoogeld ) hem ken ik niet maar het liedje wel :))))))) leuk gevonden!!!!
    Mooie kaart voor Akkelien vriendinnen voor het leven

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, dat liedje herken ik wel :) Je hebt een leuke kaart voor Akkelien gemaakt, gezellig post voor Pasen. Groetjes en een heel fijn weekend, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja dat liedje ken ik nog wel maar geen idee van wie het was. Wat een leuke kaart heb je gemaakt en mooi gezegd over herfst en lente. fijne paasdagen.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk dat er dan zoveel herinneringen boven komen.
    Lente is genieten dat alles weer gaat groeien en bloeien.

    BeantwoordenVerwijderen