dinsdag 30 april 2019

KLEUREN

De kleurplaat

Jeetje, wat was de afgelopen week (leuk) druk!
Afgelopen januari heb ik 75 km op de Weissensee geschaatst met heel veel anderen om geld in te zamelen voor Kika. Een geweldige ervaring en ik besloot om dit weer te gaan doen in 2020. 
Ik ga inderdaad weer schaatsen voor een goed doel, maar dit keer niet voor Kika. Mijn keuze is gevallen op Skate4air (www.skate4air.nl) en ik ga meedoen aan de daylightchallenge. Skate4air zet zich in voor het onderzoek naar taaislijmziekte en bij de uitdaging die ik heb uitgezocht schaats je in Zweden van zonsopgang tot zonsondergang. Grofweg bekeken van 07.00 uur tot 16.00 uur.
Meedoen betekent geld inzamelen en welke dag is daar beter geschikt voor als Koningsdag? Ik bedacht een loterij te gaan houden op de vrijmarkt. Maar ja... zonder prijzen geen loterij. Ik moest wel een drempeltje over, maar ik ben langs heel veel winkels in Sneek geweest om mijn plan te vertellen. Iedere winkelier had wel een presentje voor de loterij beschikbaar. Enorm hartverwarmend.
Al met al is het een succes geworden! 275 euro was de opbrengst voor Skate4air. Het begin is er.
Ik zal jullie een foto showen met alle geschenken.


Echter, ik had nog meer te doen deze week. Ik houd namelijk, naast haken en breien, ook van kleuren. Op facebook heb je allerlei leuke kleursites. Eén van mijn favoriete sites is Johanna's Funky Feestboek. Deze site is van Johanna Ans en zij maakt verschrikkelijk leuke kleurboeken. Nu is er één kleurboek van haar dat van de ene persoon naar de andere persoon wordt gestuurd. Iedere deelnemer kleurt één plaat in het boek. Net zolang tot het boek vol is. Hoe leuk is dat?
Dat is heeeel leuk, maar ook wel een beetje druk als je net met je Koningsdagactie bezig bent. Vandaag (28 april) legde ik de laatste hand aan de kleurplaat en gelukkig hoefde ik dat niet alleen te doen.
Janna had al een tijdje geïnteresseerd toe zitten kijken en wilde ontzettend graag helpen om de mooie bloemetjes te kleuren. 


Ik legde haar uit dat ik het een mooie plaat vond en dat het woord 'friends' op deplaat een mooi woord is.
Vriendschap
Vreugde
Vertrouwen
Verdriet
Vermaak
Allemaal woorden met een 'V'
Allemaal woorden die bij vriendschap horen.

Als je heel goed kijkt zie je dat Janna in het midden van de plaat per ongeluk wat streepjes heeft gezet. Ik vind het prima, zo is het echt een plaat van ons saampjes😉


De voorkant van het mooie boek ziet er zo uit:




Hartelijke groetjes van Janna en Lydia

5 opmerkingen:

  1. Wat leuk om samen zo te kleuren, heel ontspannend.
    Mooi plan heb je met een goed doel. En je hebt al zoveel ingezameld, top!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je al een mooi bedrag opgehaald.
    Maar lekker om tussendoor ook nog even te kunnen ontspannen.
    Ik vind je kleurplaat prachtig geworden. Juist door het gebruik van weinig kleuren vind ik het zo mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ben je goed bezig!
    Fijn dat je ook even kon ontspannen door te kleuren en helemaal leuk dat dat in een gezamenlijk boek mocht!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, ben je inderdaad druk geweest :)
    De poppen kunnen echt fijne hulpjes zijn, dat zie ik ook weer bij jou, groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen