vrijdag 3 mei 2019

Het woord, het woord...

het woord, het woord is heart


Al een tijdje liep ik rond met het idee om een nieuw art journal boek te gaan kopen. Uiteraard geïnspireerd door de prachtige projecten die ik bij andere bloggers (lees...jullie) voorbij zie komen.
Afgelopen week heb ik iets gekocht dat aan mijn eisen voldoet.. Een mooi boek met stevig papier en een behoorlijk formaat.
Ooit moest onze dochter voor het vak handvaardigheid een zog. dummy boek kopen. Hierin werden allerlei leuke opdrachten uitgewerkt.
Ik heb dezelfde dummy gekocht in A3 formaat en nog wat andere handige spulletjes waar ik heel blij mee ben.



Vervolgens heerlijk aan het werk met als uitgangspunt het woord HEART.

vriendschap
verliefd zijn
vertrouwen
vrede
vrijheid
vriendelijkheid

Ik begon zo:





De verf heb ik over de pagina's verdeeld met een klein verfrolletje. Zo creëerde ik een mooie achtergrond. Op het laatst nog een vleugje blauw en toen kreeg ik dit resultaat:


De rechterpagina bestaat uit voornamelijk mooie gescheurde plaatjes die ik associeer met het woord heart.
De linker pagina staat vol met een heel aantal zinnen waarin het woord heart centraal staat. 
Als ondergrondje voor de letters gebruikte ik papier van een papieren zak en de letters zelf maakte ik met een witte gellpen.
Voor de finishing touch washitape rondom het geheel. Washitape met hartjes!

Voor mijn eerste pagina in mijn art journal ben ik best tevreden, maar ik weet zeker dat ik nog heel veel meer inspiratie kan opdoen door eens even flink op het internet rond te gaan surfen.

Zie hier het eindresultaat:


Voor jullie allemaal een heel liefdevol weekend toegewenst.
Ik verheug me alweer op het nieuwe woord.

Groetjes Lydia


8 opmerkingen:

  1. Oh.... je bent verkocht/verknocht aan Artjournaling... Wat vind ik dat leuk!!
    Wow, prachtig uitgewerkt.. alsof je het al jaren doet!
    Je hebt het vast in je vingers, Lydia.
    Fijn weekend, groetjes v. Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk dat je er een speciaal boek voor hebt gekocht! En gelijk wat nieuwe 'speelgoedjes' ook, heerlijk hé.
    Je achtergrond is mooi geworden; dat spelen met verf en niet weten hoe het worden gaat, vind ik zelf altijd een van de heerlijke momenten van art-journalen.
    Je teksten geschreven op het bruine papier geven een mooi effect en alle hartjes maken het helemaal af. Zie ik het nu goed dat de blauwe hartjes hetzelfde zijn als de washitape rand?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh oh al ik dat bij marjan en elizabeth zie denk ikdat er voor jou een nieuw virus is begonnen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook weer zo'n mooie plaat. Er lijkt inderdaad wel een nieuw virus te zijn begonnen. Fijn weekend.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super, je gaat helemaal los, ik vind het prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk om te zien hoe je bent begonnen!
    Zelf doe ik niet aan Artjournaling, maar ik vind het mooi om te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk om met stipjes te beginnen en dat het dan zo mooi uitgewerkt kan worden, ik vind het een mooie techniek.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi gedaan, mooie opbouw ook :)
    Nog veel plezier met de volgende woorden, groet Anita

    BeantwoordenVerwijderen