vrijdag 17 mei 2019

Het woord, het woord is....

Het woord, het woord is... new



Oei, over dit woord raak ik niet uitgepraat. Het is erg... Maar ik houd ontzettend van nieuwe dingen. Ik weet het... Kopen, kopen, kopen is oppervlakkig en materialistisch. Toch vind ik het heerlijk om iets nieuws te kopen en ik doe het (omdat ik bof dat het kan) best wel vaak.
Nieuwe kleurpotloden, nieuwe stiften, een mooi kleurboek, bolletjes garen in leuke kleuren. Heeeeeerlijk!!!!
Wat ik onlangs kocht ( voor slechts 1.49 euro bij de Action) was een mini bullet journal. Leuk om een kleine planner van te maken met stempeltjes en tekeningen.
Er waren verschillende uitvoeringen en ik koos deze:


Het doet me denken aan de zee, marmer. Ik vind het een sprookjesachtige print en daar houd ik van.

Dit boekje begint bij de maand mei, want het voordeel is dat ik het zelf kan indelen. Ik hoef dus niet bij januari te beginnen.
Met behulp van sjabloontjes en een beetje handlettering maakte ik de eerste pagina van de maand mei.


Daarna maakte ik een overzicht van alle dagen van mei.
Voor juni krabbelde ik ook alvast wat mooie bloemetjes met grijs potlood. Heel leuk om te oefenen met behulp van you tube.

Tot slot zocht ik naar een diepere betekenis van het woord "NEW".
Ik vond de volgende quote en plaatste het geheel ook in mijn bullet journal. 


Een waardevolle quote vind ik.

Voor jullie allemaal een fijn New weekend toegewenst.

groetjes van Lydia





9 opmerkingen:

  1. Dat is een mooie quote en wat heb je die prachtig vorm gegeven!
    Ik denk dat je veel plezier gaat hebben van je bullet journal, als je de smaak te pakken hebt gaat het helemaal vanzelf. De eerste pagina's zien er anders heel mooi uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Laatst heb ik ook een klein bullet-journal gehaald bij de Action, maar bij mij ligt het nog te wachten op een bestemming.
    Jij bent er in ieder geval heel mooi mee aan de slag gegaan. Wat een leuk idee om het thema van vandaag in je nieuwe boekje te verwerken! Het is een prachtige en ware spreuk. De achtergrond vind ik ook erg mooi; hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
    Veel plezier in je nieuwe boekje!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De achtergrond heb ik gemaakt met een sjabloon. Dat tape ik vast op het papier en dan verf met een verfrolletje aanbrengen. Dan voel ik me een echte kunstenaar🤭 Zo leuk!

      Verwijderen
  3. Mooi hoor én lekker bezig :) Ik zou daar dagen voor nodig hebben om zo iets te maken. Inderdaad veel plezier met je nieuwe boekje, groet Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lekker bezig, Lydia! Het ziet er mooi uit, er zal vast nog veel nieuws en nieuwe gedachten in het boekje verschijnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een mooi nieuw begin in een nieuw boekje. Jij ook een fijn nieuw weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind die bullet journals heel leuk om te zien maar de moed zakt mij in de schoenen als ik zie hoeveel en wat iedereen er allemaal in schrijft. Wanneer zou ik dat moeten doen? De quote vind ik een mooi, onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een pracht boekje om weer NIEUWE dingen mee te doen

    BeantwoordenVerwijderen