vrijdag 24 mei 2019

Het woord, het woord is...

Het woord is... walking


Geen kunstwerk dit keer, want het woord 'walking' bracht mij op hele andere gedachten.
Sinds mijn vader ongeneeslijk ziek is gaan mijn gedachten vaak terug naar vroeger. Bepaalde herinneringen kunnen zo sterk zijn dat je nog kunt voelen wat je in het verleden voelde. 
Mijn vader is altijd groot fan geweest van Fats Domino.



Als kleine dreumes klonk de muziek van Fats door de huiskamer en één van mijn eerste herinneringen is dat mijn vader mij op zijn arm had en een beetje danste en meezong met zijn idool. Een mooie, kostbare herinnering. 
Zelf heb ik de muziek nooit gedraaid, maar gek genoeg ken ik behoorlijk wat teksten. Allemaal opgepikt in mijn vroegste jeugd en nog wel in het Engels.
De Fats kwam ook wel in Nederland optreden. Uiteraard waren mijn ouders van de partij bij zo'n optreden. Ik ben twee keer mee geweest. Alleen de show van deze artiest was al de moeite waard. Al zwetend en razendsnel pingelend op zijn piano ging hij tekeer op de bühne.



Waarom nu dit verhaal? 
Eén van de vele songs van Fats Domino is 'I am walking'. Een behoorlijk bekend nummer. Er is zelfs nog een nummer met het woord 'walking'. Dat heet 'Walking to New Orleans'.
Ik denk dat mijn vader verbaasd is over mijn kennis van Fats Domino.

Voor mij een mooi woord dus, deze week.
Een woord dat mij terug doet denken aan vreugdevolle tijden.
Een woord dat ik in verband breng met mijn bijzondere 'heitie' (papa in het Fries). 


Speciaal voor deze blog nog een familie fotootje. Naast zijn liefde voor Fats Domino is mijn vader een veelzijdig man. Zijn grootste liefde ( naast mijn moeder uiteraard) is wel het circus. Na zijn pensioen is hij in nauw contact gekomen met circus Renz Berlin. Hun waardering en vertrouwen in hem zijn zo groot dat hij vele malen spreekstalmeester was!
Jullie begrijpen dat ik een trotse dochter ben.

Om het een beetje luchtig af te sluiten... Verder heb ik niets met 'walking'. Ik vind wandelen zo enorm saai! Zelf heb ik meer met schaatsen of skeeleren. Het komt dus ook goed uit dat die Fats twee songs met 'walking' heeft geschreven.

Fijn weekend allemaal.
Groetjes van Lydia


11 opmerkingen:

  1. Wat een mooi en persoonlijk verhaal, Lydia!
    Prachtige herinneringen, om te koesteren!
    Liefs en fijn weekend,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat verdrietig dat je vader niet meer beter kan worden....
    Mooi dat je nu zijn liefde voor Fats Domino in dit blogje kunt verwerken. Geweldig dat hij spreekstalmeester is geweest. Inderdaad daar kun je reuze trots op zijn als dochter.
    Geniet van alle momenten dat jullie samen kunnen zijn..
    Liefs Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een mooi verhaal, maar ook erg verdrietig. Heel veel sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tjonge, wat een woord niet kan doen in je gedachten hè..
    Liedjes en songs blijven vaak heel lang hangen in je hoofd en al heb je ze jaren niet gehoord, ze kunnen zomaar terug komen. Wat erg van je vaders ziekte. De goede herinneringen gaan steeds meer voor je betekenen.
    Grappig dat je wandelen saai vind.., dat hoor je niet zo heel vaak. Ik vind skeeleren en schaatsen eng!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi verhaal en inderdaad wat een woord niet kan doen om in je herinneringen te duiken. Ik hoop dat je er nog een paar goede aan toe kunt voegen.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie herinneringen koester ze en laat ze met je meelopen, je leven lang.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat herken ik wel, een woord of een gebruiksvoorwerp en ineens bij je zoveel jaar terug in de tijd. Wat een leuke foto met heel de familie in het circus. Sterkte met je vader, liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo, seizoensgroeten aan al mijn kijkers, ben hier om weinig te vertellen over hoe ik mijn man terug heb gekregen met de hulp van een geweldige man genaamd Dr.Amiso. Ben Anna Daniel, na tien jaar met hem in relatie te zijn geweest, mijn man het uitgemaakt, ik heb al het mogelijke gedaan om hem terug te brengen, maar alles was tevergeefs, ik wilde hem terug vanwege de liefde die ik voor hem heb, smeekte ik hem met alles, ik heb beloften gedaan maar hij weigerde. Ik legde mijn probleem online uit aan mijn vriend en zij stelde voor dat ik liever contact op zou nemen met Dr.Amiso, de geweldige spreukgieter die me kon helpen een spreuk uit te spreken om hem terug te brengen, maar ik ben het type dat nooit in spreuk geloofde, ik had geen keus dan om het te proberen, heb ik Dr.Amiso gemaild, en hij vertelde me dat er geen probleem was dat alles goed is voor 48 uur, dat mijn ex voor 48 uur bij me terugkomt, hij betoverde en verrassend op de tweede dag, het was rond 16.00 uur. Mijn ex belde me, ik was zo verrast, ik beantwoordde de oproep en alles wat hij zei was dat hij zo medelijden had met alles wat er gebeurde, dat hij wilde dat ik naar hem terugkeerde, dat hij zoveel van me houdt. Ik was zo blij en ging naar hem toe, zo begonnen we weer gelukkig samen te leven. Sindsdien heb ik beloofd dat iedereen die ik ken die een relatieprobleem heeft, iedereen de hulp van Dr.Amiso de spell caster nodig kan hebben, zijn e-mail is (herbalisthome01@gmail.com) je kunt hem e-mailen als je zijn hulp nodig hebt in uw relatie of kanker, wilt trouwen met de geliefde van uw keuze of echtscheidingszaken, gezondheidsproblemen of echtelijke problemen, geef het niet op, neem contact op met herbalisthome01@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen