dinsdag 3 mei 2016

Mooie Rosa

MOOIE ROSA


Het is nog maar sinds korte tijd dat ik wekelijks een blog probeer te schrijven. Maar wat een inspiratie krijg ik daarvan! Zo las ik ergens dat er poppenmoeders zijn die zo nu en dan een zielige pop uit de kringloopwinkel redden om er vervolgens de meest prachtige kleding voor te maken.

Goed voorbeeld doet volgen en een aantal zaterdagen geleden reed ik met mijn lieve vriend/echtgenoot Andrew naar Lemmer. Hier zou een kringloopwinkel zijn die we nog nooit bezocht hadden. Andrew was enthousiast over mijn plan. Niet voor de pop uiteraard, maar hij mag zelf  ook graag struinen op Marktplaats en in tweede hands winkels. Hij houdt er zelf een prachtige verzameling Engelse speelgoedauto's van het merk Triang op na. Erg leuk, vooral omdat Andrew in Engeland is geboren.




Vrij snel vonden we de kringloopwinkel. Groot, netjes en een grote diversiteit aan spulletjes. Van nieuw tot heel oud. Bij de speelgoedafdeling moest ik zijn! Autootjes, knikkers, hele grote poppen die ik liever niet mee wilde nemen, knuffels. Eerst maar eens even verder de winkel bekijken.
Op het moment dat ik de speelgoedafdeling wilde verlaten hoorde ik iemand roepen. "Hier, hier ben ik!" Ik keek over mijn schouder maar, zag niemand. Nog een stap verder hoorde ik het weer. "Je ziet me over het hoofd, hier ben ik, Rosa!" Het gesmoorde geluid kwam onder een bult stoffige knuffels vandaan. Eerst de knuffels maar even opzij gelegd en daar lag ze. Een prachtig bruin popje met rode lipjes. Ze was bijna poedeltje naakt. Gelukkig had ze nog een onderbroek aan, het arme poppenkind. Gauw klemde ik haar onder mijn arm en fluisterde haar toe dat ik voor haar zou zorgen.
Eerst nog even langs de kassa, want anders zou er werkelijk sprake zijn van een poppen ontvoering en dat wilde ik niet op mijn geweten hebben. Ze kostte 75 eurocent. Zo'n mooi poppenkind, voor zo weinig geld!

Thuis gekomen vertrouwde Rosa me toe dat ze eerst wel toe was aan een grondige wasbeurt. Daar was ik het roerend mee eens, want vooral haar haar was "knoperig" en stonk behoorlijk. Ik heb de heerlijkste shampoo gepakt die voorhanden was en heb Rosa heerlijk in bad gedaan. Tot slot een beetje parfum en Rosa voelde zich als herboren.
Hierna onmiddellijk aan de haak gegaan. Nu ben ik niet zo goed in het zelf ontwerpen van patroontjes, maar ik heb mijn best gedaan. Eerst een jurk, hierna een omslagdoek en om het geheel compleet te maken een zomerse hoed met een bloem erop. Rosa vond het prachtig en eerlijk is eerlijk...ik ben er zelf best een beetje trots op.


Vandaag heb ik speciaal voor de blog een fotoshoot met haar gedaan. Is het niet een echte filmster, mijn Rosa?





















Fijn dat jullie weer op mijn poppenblog kwamen kijken. Groetjes Lydia.


Er zijn ook andere leuke poppenblogs!



Corina,

Es,

Jannie,


Mariam,

Nienke,
Petra,

Ria en

Rita!










6 opmerkingen:

  1. Ja, kringloopwinkels blijven verleidelijk, zeker voor poppenmoeders, en rommelmarkten horen daar ook bij vind ik, daar vind je dikwijls superleuke spulletjes! Je hebt je over een prachtige Rosa ontfermd en haar al meteen verwend met hele mooie kleertjes!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is een prachtig popje en wat heb je een mooie garderobe voor haar gemaakt!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed dat Rosa je nog eens extra riep, ze zal wel super blj zijn, nu ze bij jou mag wonen!
    Ik heb hetzelfde ooit met een beer gehad, wilde ook mee met mij naar huis ;-)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ach die Rosa, die heeft het toch maar getroffen met jou. Zo'n fijne schoonheidsbehandeling, en dan ook nog een hele nieuwe garderobe. Ze gaat een fijne tijd bij jou tegemoet.
    groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ze is werkelijk een beauty! En jij hebt haar geholpen met deze gedaanteverwisseling...
    Ja, wat je allemaal niet in de kringloopwinkel tegen komt... Maar als ze dan ook nog naar je gaan roepen!
    Wat een prachtige kleding heb je voor haar gemaakt, Lydia!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een beeldschone dame, zeker in haar prachtige outfit! Wauw, daar heb je je toch echt van je allerbeste poppenmoeder-kant laten zien, super gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen