vrijdag 19 februari 2021

Crea 5221

De letter "D"

Vandaag is de letter "D" aan de beurt. Tijd om een nieuwe letter te haken en daarbij een mooi en passend woord te bedenken. Ik kwam uit op het woord "duif". Een woord met een mooie en positieve betekenis. 


De duif staat symbool voor vrede, de welbekende vredesduif.
Ook staat de duif voor liefde, verbinding en partnerschap.
Daarom wordt de duif ook vaak gebruikt tijdens bruiloften.
De duif heeft slechts 1 partner waar die voor de rest van zijn leven bij blijft. Hoe romantisch toch weer, de tortelduifjes.


Ik bedacht deze zinnetjes bij het woord "duif".

We hebben nu de eerste vier letters van het alfabet gehad en ik kan nu zelfs een woord maken.
Als alle letters van het alfabet klaar zijn biedt de letterkist dus de mogelijkheid om vele woorden te leggen.
Het allereerste woord:



Ik bedacht er ook weer verschillende zinnetjes bij. Voor kinderen die al een beetje kunnen lezen lijkt mij dit erg leuk!

Tenslotte nog een woord met de letter "D" dat bij mijn dagelijkse leven past. "Diamond Painting" In de zomer heb ik denk ik wel twaalf schilderijen gemaakt met deze kleine steentjes. Momenteel houd ik me bij de kleinere projectjes. Afgelopen week maakte ik een pennenbakje en op dit moment ben ik bezig met het maken van een vis die in een rond lijstje komt. Als het volgende week af is zal ik het zeker showen. Nu een foto van de huidige stand van zaken:



Ik hoop dat ik jullie heb kunnen plezieren met deze blog. Ik verheug me erop om te zien wat jullie vandaag weer bedacht hebben.
Fijn weekend en de groetjes van Lydia.

12 opmerkingen:

  1. Je hebt me zéker kunnen plezieren met dit blogje!
    Ik vind het iedere keer weer leuk om te zien hoe je een letter 'kindvriendelijk'maakt. Mooi ook zoals je er kinderzinnen bij bedenkt. In gedachten zie ik al een handwerkboekje voor me waarin de patronen van de letters staan en alle zinnen en verhaaltjes die je erbij hebt gemaakt; leuk voor groot én klein!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je dat weer leuk uitgewerkt. Het is duidelijk dat het leerkrachten-bloed door je aderen stroomt.
    Het diamondpainten ziet er ook heel mooi uit. Een ronde lijst zal nog lastig te koop zijn, of zat die erbij?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk dat je ook iets doet met de woorden die je kan vormen met de gehaakte letters die je af hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie gehaakte D!
    Leuk dat je e nu al een woord van kan maken.
    Duif is meer iets voor mijn lief, die heeft altijd al duifjes gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi Lydia! Leuk dat je ook wat Diamond Painting laat zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk de D van Duif, dat spreekt iedereen aan, zo leuk dat je nu al, maar straks nog meer met de letters woorden kunt maken, ik denk dat kinderen aan het gehaakte Alfabet veel kunnen hebben bij het leren van woorden. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. En of ik plezier had bij het lezen van dit bericht!
    Mijn juffenhart ging er van open... Zo leuk om woordjes te lezen met de paar lettertjes die er geleerd zijn. Ja..., zo gaat dat! Mooi van die duif en je letter ziet er weer heel netjes uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk dat je nu al een woord kon maken. Ik geniet van deze leuke berichtjes, brengen herinneringen boven van de kindertijd van mijn dochters.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind het echt een supermooi project waar je aan bent begonnen, dat letterproject.
    Diamond Painting is denk ik te pietepeuterig voor mij, maar het is wel heel mooi. Onze kleindochter is er ook dol op.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat geweldig is het toch een gehaakt alfabet dat prettig is de hand ligt en waarmee mooie woorden kun samenstellen. Kinderen zullen daardoor spelenderwijs nog sneller leren lezen. Heel leuk je verhaaltjes die je er steeds bij bedenkt en de lieflijke tekeningetjes.

    Mooi ook je hobby te zien, Diamond Painting, best nog een heel precies werkje als ik het zo bekijk, het pennebakje is heel mooi geworden en de vis gaat een juweeltje worden. Succes met alle vorderingen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wauw, heel mooi!
    Ik doe sinds vrijdag ook mee met de crea, en volg jou en zet je in mijn lijst ( begin het te begrijpen geloof ik )

    BeantwoordenVerwijderen