vrijdag 12 februari 2021

Crea 5221 week 2

 NOG EENS DE LETTER "C"

Kennen julle het nieuwe fenomeen al? Je beschildert een steen en legt hem vervolgens ergens buiten neer. In het bos, in de wijk, op het strand, waar je maar wilt. Je hoopt een glimlach op het gezicht van de vinder te toveren. Vervolgens mag je de steen meenemen, maar het is natuurlijk ook erg leuk om de steen te verplaatsen, zodat een ander er nogmaals plezier van heeft. Er is zelfs een speciale facebook site voor opgericht: "Kei Tof". Op deze site showen mensen hun creaties. Ook zie je gevonden stenen voorbij komen. Hoe leuk is dat... als je je eigen steen voorbij ziet komen.

Afgelopen week maakte ik een wandeling en toen zag ik dit liggen:




Ik werd er inderdaad blij van en besloot dat ik ook wat stenen wilde gaan schilderen. Persoonlijk vind ik het leuk om het bij een huis neer te leggen waar kinderen wonen.
En in het kader van onze challenge bedacht ik dat het ook leuk zou zijn om een tekening op de steen te maken van de letter van de week. Op dit moment is dat de "C". Ik koos een Engels woord: CAT. Niet zo moeilijk om na te tekenen en bovendiendien ben ik dol op katten. 




De onderste kat zorgde voor enige hilariteit in "huize Guest". Toen ik aan mijn zoon Alan vroeg wat voor een dier hij erin zag was zijn antwoord:"Een konijn." Om vervolgens te zeggen:"Oh nee, nu zie ik het! Een hamster." Nee Alan, het is een kat! 😂 Ik heb al meerdere stenen geschilderd en die zal ik een volgende keer ook laten zien. Deze kattenstenen heb ik nog nergens neergelegd. Er moet nog een beschermend laklaagje overheen. 
Ik vond het leuk om te doen en bovendien stimuleert het mij om een wandelingetje te gaan maken.
Fijn weekend! Toegewenst door Lydia.

10 opmerkingen:

  1. Superleuk! Voor ons, als bezoeker van je blog, voor jou, als maker en voor de vinder; dat zijn er veel meer dan 1 glimlach!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke actie is het. Het is leuk om te maken, om te verstoppen en om gevonden te worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik lees het op diverse blogs en hoop zó om er ook eens een te vinden.
    Een tijdje geleden heb ik met de kleinkinderen ook stenen beschilderd, maar die waren voor een verzorgingstehuis.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zag het gisteren op de blog van Conny, en ik vind het kei-leuk! Ook erg leuk om samen met kinderen te doen. Jouw stenen zijn prachtig geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De glimlach is er ik wil dat nog wel eens met de kleinkinderen gaan doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het lijkt me zo verslavend om stenen te beschilderen en ze zien er ook nog eens heel leuk uit. Grappig die katten!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja toevallig kwamen we dat ook bij Connie tegen,
    je ziet en leest en momenteel veel over. Je hebt
    een paar enige katten geschilderd, je hebt er ook
    mooie gladde stenen voor. Zou niet weten waar ik
    die zo snel vandaan zou moeten halen om ook mee
    te gaan doen.

    Fijn weekend,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja, ik heb er ook van gehoord, wel heel leuk :)
    Je kunt ze ook gebruiken om kruiden op te tekenen of de naam van het kruid op de steen, dat blijft beter zitten als een kruidensteker. Mss ga ik het nog eens proberen, maar tekenen is niet mijn sterkste punt ;) Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen