vrijdag 19 maart 2021

CREA 5221

 De letter "F"

Allereerst heel erg bedankt voor jullie leuke en lieve reacties steeds.❤
Al eerder had ik eens verteld dat ik altijd bruis van de ideetjes, maar iets een langere tijd volhouden is een "dingetje". Deze letterkist wil ik vol krijgen t/m de letter "Z" en jullie enthousiaste reacties zorgen ervoor dat ik zelf ook enthousiast blijf. Vandaag in ieder geval al weer bij de letter "F" aanbeland.

Deze letter was er ook weer eentje van rechttoe rechtaan, maar... na het dichthaken van de letter "F" kwam ik erachter dat ik dit niet aan de voorkant had gedaan. Dat hoeft natuurlijk ook niet beslist, maar ik hou van regelmaat. Toevallig hadden Breimeisje Akkelien en ik net een gezellig onderonsje.
Ik: "Ach nee, nu heb ik hem verkeerd om! Wat vind jij? Moet het overnieuw?"
Akkelien: "Nee, dat hoeft toch niet. Niemand die het ziet."
Na wat heen en weer gepraat over mijn "foutje" ontdekte Akkelien plotseling dat dit de eerste letter van het alfabet is die niet omkeerbaar is.
Ik zal jullie laten zien wat ze bedoelt:



Je ziet hier de voor- en de achterkant van de letter "A"


Ook de "B" kun je omdraaien.

Ik vond dit een grappige ontdekking en kwam tot de conclusie dat ik er gewoon helemaal niet bij nagedacht had hoe ik de letter dicht haakte. Bij de "F' werd me pas duidelijk dat een letter een voor- en een achterkant heeft. Kijk maar:


Zo is mijn letter van vandaag dus geworden. Misschien doe ik hem nog eens opnieuw, maar voor nu is het goed! 

Ik maakte er het volgende kaartje bij:



Tenslotte nog een ander klein projectje. Laten we zeggen de "F" van feestneus.


Dit was het weer voor vandaag. Ik wens jullie allemaal een heel fijn weekend toe.

Groetjes Lydia









 






13 opmerkingen:

  1. Toevallig linkte ik vorige week door naar je blog. Zag toen pas dat je ook meedeed. En al bij de E was.
    Wat een creativiteit! Van een echte juf. Super leuk om te zien. Jij gaat echt door tot en met de Z. Daarna zit het bloggen zo in je systeem dat je het niet meer wilt missen.
    Ik kom in elk geval elke week kijken.
    En wat een mooie les: goed is goed genoeg...
    Lieve groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Natuurlijk, de f van fee.
    Je hoeft de voor- en achterkant toch alleen maar los te halen en te verwisselen om het zoals de andere letters te krijgen? Een mooie les voor de juf zelf, hihi.
    Ik vind meneer feestneus een heel gezellige vent.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi geworden en ja er zit een voor en achterkant aan dat heb je met cijfers ook ik knipte cijfers voor een vlaggenlijn uit de achterkant van de stof zo kwam ik erachter

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een serie prachtige uitvoeringen van de letter F, grandioos !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, het is mij ook nooit opgevallen dat de letters omgedraaid kunnen worden! Leuk zo'n weetje. Eefje is weer heel goed gelukt en je feestneus mag er ook zijn. Op naar de G (die volgens mij niet omgedraaid kan worden, toch?)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk, die feestneus vind ik echt geweldig :-)
    Ja, ik vind je letters zelfs erg goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja, dit is de eerste letter die je niet kunt omkeren, misschien kun je het randje nog uithalen?
    Fee en Feestneus zijn erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. You're right ... you know I hadn't thought about this? I really like your letters, you have a very regular "hand"! Sweet the clown!
    Hugs, Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Vind deze F eigenlijk zo ook heel mooi ondanks het randje aan de achterkant gemaakt is. Je clowntje met zijn feestneus ;o) vind ik SUPER geslaagd. En weer een heel lief lesje heb je geschreven.

    Groet,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Misschien kun je de rand 'gewoon' uithalen en overnieuw doen? Persoonlijk vind ik het randje heel mooi bij jouw letters. Het kaartje met de fee en je feestneus zijn heel leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De clown en het kaartje zijn super leuk, een fee zal de kinderen aanspreken, ze weten meteen wat je bedoelt!
    De clown is kleurrijk en zeker een feestneus :) Ik zou de letter even veranderen, de andere zijn allemaal perfect, de F blijft dan een beetje schuren ;)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen