vrijdag 5 februari 2021

CREA 5221

  De Letter "C"

Na het maken van de vorige twee letters verwachtte ik dat de "C" een makje zou worden. Niets bleek minder waar! Het was echt moeilijk om de beide rondingen van deze letter mooi te krijgen. Heb hem zelfs twee keer gemaakt.



Dit exemplaar kan er mee door vind ik. Hierna een woord met de "C" bedenken. Deze letter is overigens absoluut ongeschikt voor kinderen die net leren lezen. De "C" is een veelzijdige letter. Mijn lerares Frans zei vroeger altijd:

CE-CI-CA-CO-CU = SEE-SIE-KAA-KOO-KUU

Verschillende klanken voor eenzelfde letter. En dan heb ik het nog niet eens over de "C" in het woord "school" of in het woord "chaos".

Uiteraard wil ik deze letter wel in mijn toekomstige letterkist. Dus ik bedacht twee veel voorkomende woorden die met een "C" beginnen.


Deze twee woorden komen vaak voor in het dagelijkse leven. Coca Cola is vast en zeker ook regelmatig te zien in reclamefolders en in de koelkast. Ik heb expres de twee verschillende uitspraken gekozen. COLA-KOLA, CITROEN-SIETROEN.

Tot zover de letter "C". Ik heb nog iets in gedachten voor de letter "C". Dat zal ik jullie volgende week laten zien.

Ik ben ook heel benieuwd wat jullie allemaal weer bedacht hebben voor deze letter. Tot de volgende keer!

Groetjes, Lydia




14 opmerkingen:

  1. Wat heb je dat weer mooi uit gedacht! Mooie blog weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Interessant dat jij heel anders naar zo'n letter kijkt dan ik, maar ja, ik ben ook geen lerares (en zal dat nooit worden, ik ben echt heel slecht in iets uitleggen)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, nu je het zegt.. het kan best lastig zijn om de rondingen gelijkmatig te krijgen! Toch is het je goed gelukt hoor...
    Prachtige tekeningen er weer bij van je gekozen woorden. Ik geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh vergeet ik te zeggen dat het je goed gelukt is een c te haken, lastig klusje lijkt me.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het lijkt soms zo makkelijk, maar de gehaakte C is prachtig geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gezellig zo hé met z'n allen en al die verschillende uitwerking, je C mag er ook weer zijn, leuke plaatjes heb je erbij gemaakt. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Your crochet letter is very beautiful and perfect again! I like very much...
    Hugs, Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ondanks de moeilijkheidsgraad van de C rondingen is het je toch heel goed gelukt. Inderdaad voor kinderen is o.a de C een lastige en moeilijke letter.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wederom weer heel goed geslaagd en een aanwinst voor in je letterkist.
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De gehaakte C is weer goed geslaagd. En ja, je staat er eigenlijk niet bij stil wat een rare letter de C eigenlijk is met de verschillende klanken

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het is een duidelijke C geworden hoor.👍😃

    BeantwoordenVerwijderen