vrijdag 22 januari 2021

CREA 5221

 BUIK

De tweede letter van het alfabet is de letter "B". De "B" van BUIK.
Je hebt veel verschillende soorten buiken: dunne buiken, dikke buiken, blubberbuiken, bierbuiken, bolle buiken, zwangere buiken, behaarde buiken, buiken met striae... Allemaal anders en van mij mogen ze er allemaal zijn!
Ik haakte de letter "B" met behulp van het volgende patroon:


Ik haakte mijn "B" met pastel oranje en dit is het resultaat:


Vervolgens nog een leuke prent van een buik uitzoeken op het internet.
Buikje natekenen, letters maken en zinnetjes schrijven.  Wederom een leuk werkje.
Hier is het:



En wat heerlijk om eens op te kunnen schrijven dat ik een dunne buik heb😆

Op dit moment ben ik nog aan het bedenken hoe ik de letters en kaartjes mooi op kan ruimen. Een houten doos met een apart vakje voor de kaartjes lijkt me wel wat. Met hout werken is helaas niet mijn talent, maar ik zal hier thuis eens vragen. Wordt vervolgd.

Op naar de letter "C".

Groetjes van Lydia




13 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige gehaakte B.
    Fijn dat je een dunne buik hebt, daar heb je dan geen last van, die van mij is niet dun, maar gewoon! ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hobbyloes, mijn buik is ook verre van dun!😆
      Vandaar dat ik graag bij het plaatje zet...Mijn buik is dun. Zoals ik al zei: alle buiken mogen er zijn van mij💜

      Verwijderen
  2. Wat ben je lekker bezig Lydia! De B doet me denken aan twee buikjes ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk gedaan en wat een leuke dunne buik heb je getekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hartstikke mooie B, maar het is dan ook een leuk project waar je aan bent begonnen .

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie B, en het woord buik spreekt de kinderen ook aan. Leuk dat je al nadenkt over het bewaren van de kaartjes, een kistje lijkt mij ook een goed idee en daar dan alle letters op schilderen :) Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hebt een prachtige B gehaakt, en de tekening erbij vind ik zo leuk. Je bent een echte juf hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ha haist niet dat er zoveel buiken waren

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het is een prachtige B geworden Lydia, en ik vind
    je tekening met tekst heel erg geslaagd.

    Groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  9. It's delicious! It's a great project, I love crochet!
    Hugs, Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ook weer zo'n leuk project! Helaas mijn buik is niet erg dun.

    BeantwoordenVerwijderen