vrijdag 9 juni 2017

Handlettering

Handlettering

Een aantal weken geleden bezochten Akkelien (debreimeisjes.blogspot.com) en ik een workshop over handlettering. Ze heeft er al in haar blogs over geschreven en ook vandaag gaat haar blog hierover.
Het is dus niet zo verwonderlijk dat ik hier ook iets over te vertellen heb, want we doen samen graag creatieve dingen en dit past perfect in ons rijtje bezigheden.

Tijdens de workshop oefende ik deze letters:



De dag erna wilde ik natuurlijk voor een echt kaartje gaan. Er zit een verhaal aan vast. Ik koop graag en regelmatig teveel. Dat is uiteraard niet zo verstandig van mezelf. Akkelien heeft dan een favoriete uitspraak: "Als je hartje ervan gaat huppelen, moet je het doen." Nou...mijn hartje huppelt altijd van leuke hebbedingetjes, dus ik doe het altijd!
Ik maakte voor haar het volgende kaartje:



Twee uren aan gewerkt en toen het kaartje klaar was natuurlijk even een foto genomen. GGGGRRRRRR!!!! Goed kijken, dan zie je wat de fout is!
Het uiteindelijke kaartje heb ik al overhandigd en is vast te zien op de blog van de Breimeisjes.

Voor onze zoon Alan maakte ik deze kaart:



Ik ben er best tevreden over! Nu maar hopen dat dit geen ongeluk brengt, want de uitslag is pas 14 juni. We gaan er vanuit dat alles is goed gekomen. Ik houd jullie op de hoogte.

In de bibliotheek vond ik een leuk boek over handlettering. Gelukkig was Akkelien nog niet bij de bieb geweest, want zij heeft zo'n abbonnement waarbij je de boeken drie maanden mag houden en dit boek was nieuw verschenen hihi!
Je mag hem natuurlijk lenen, Akkelien!



Vandaag heb ik heel goedkoop een prachtig boek op te kop weten te tikken. Akkelien showt het ook in haar blog, want voor haar nam ik natuurlijk graag eentje extra mee. Ze was niet thuis toen ik het kwam brengen, maar gelukkig kon ik het als verrassing onder haar afdakje neerleggen.
Er staan super leuke voorbeelden in.



Zo te zien, moeten we weer heel vaak afspreken, want we hebben er een nieuwe hobby bij.

Fijn weekend allemaal en groetjes van Lydia.

8 opmerkingen:

  1. Zo leuk, dat boek dat je voor me meenam! En ik ben ook benieuwd naar dat boek van de bieb! Ja, we "moeten" volgende week wel weer club hebben :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bent er al heel gedreven in! Veel plezier samen met letters tekenen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Niet zo streng voor jezelf zijn Lydia, je bent pas begonnen met deze nieuwe hobby, dan kunnen beginnersfoutjes voorkomen. Ik vind de kaarten heel mooi geworden, maar vooral het plezier wat je eraan beleefd om ze te maken telt!
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heerlijk, zo'n huppelend hart!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Erg leuk! En je hebt leuke kaartjes gemaakt. Het lijkt me dat je alles om je heen vergeet als je bezig bent met die mooie lettertjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hebt echt wel heel leuke kaartjes gemaakt! En beginnersfoutjes maakt iedereen, dat leer je wel af!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Haha, nou het is dat je het zegt anders had ik het geeneens gezien hoor. Mooie kaartjes zijn het geworden en wat een geweldig boek van de Action. Ik zag het op Akkelien's blog. Jullie krijgen het nog druk :)

    BeantwoordenVerwijderen