vrijdag 2 april 2021

CREA 5221

 DE LETTER "G"

Vandaag tijd voor de letter "G".
Even een verhaaltje dat over helemaal niets gaat, maar door al die letters ga je soms denken... Over letters uiteraard! Tijdens dat denken vond ik drie synoniemen met de letter "G":
GRAPPIG
GEINIG
GEESTIG
Zoals ik al zei... Het gaat nergens over, het fladderde gewoon door mijn hoofd.

De letter "G" haakte ik in de kleur rood. Ik had van te voren verwacht dat de letter "G" en ik in conflict zouden raken. Dit, omdat de "C"  haken me best wel moeite had gekost. Daar kon ik de vorm maar niet goed in krijgen. De "G" ging echter als een tierelier! Dat ene extra streepje aan de onderkant zorgde ervoor dat hij beter in model kwam.
 



Het woord dat ik koos werd "GEIT". Ik heb inmiddels een lijst met woorden gemaakt en het is de bedoeling dat alle letters en klanken behandeld worden. Naast de losse letters kent onze taal immers ook veel tweeklanken. Te denken aan de "EI", de "EU" etc.
Toen ik leerde lezen waren de eerste woorden:
BOOM
ROOS
VIS
Ik herinner me dat we de tweeklank "IE" leerden met behulp van het woord "MIEP". Het meisje "MIEP" kwam in alle verhaaltjes die we lazen regelmatig voor. Het jongetje dat erbij hoorde was "KEES". Mijn moeder was blij dat ik zelf leerde lezen, want ik was dol op verhalen, die zij natuurlijk voor moest lezen. Toen ik zelf kon lezen heb ik heel wat boeken verslonden. Als ik voor Sinterklaas een boek kreeg was ik dolblij. Mijn (inmiddels volwassen) kinderen zouden er met een zuur gezicht bij gezeten hebben als ze allemaal leesboeken voor Sint gekregen zouden hebben. Jammer, want lezen kan zo heerlijk zijn!

Tenslotte nog dit:


Mijn zus en ik hadden afgelopen week een winkelafspraak bij de IKEA ingepland. Maarliefst drie kwartier mochten we door de gangpaden racen. Kennen jullie de grote potten met strijkkralen die daar verkocht worden? Er was er eentje met kralen in pasteltinten. Ik werd er als een magneet naartoe getrokken. Ergens ver weg fluisterde een stemmetje in mijn achterhoofd:"Lydia, nu sta je toch weer op de kinderafdeling!"
Gelukkig biechtte mijn zus later op dat ze de strijkkralen ook bijna had gekocht! Toen ik haar deze paas creatie toonde baalde ze enorm dat ze de kralen had laten liggen. De volgende dag is ze alsnog op stap gegaan om ergens anders strijkkralen te scoren. Hilarisch! Ach, ik denk maar zo: Wij helpen de middenstand gewoon een handje in deze moeilijke tijden.

Ik eindig met de "H" van HAPPY EASTER!

Groetjes Lydia







10 opmerkingen:

  1. Dat heb je weer mooi uitgevoerd, zowel de letter haken als de kaart erbij.
    Maar ook de paasslinger is super!
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De G is inderdaad heel goed gelukt, knap gedaan! De geit is grappig, hij trekt een geinig bekkie ;o)
    Leuk je verhaal over de Ikea, hihi, dat je daar toch op de kinderafdeling belandt, geweldig!
    Fijne paasdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En dat op Goede Vrijdag!
    Leuk weer, alles klopt in je blog!
    En geweldig, dat je toch weer aan de strijkkralen bent :-D Prachtig paasslingertje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel erg leuk en strijkkralen tha wat is er nu leuker om daar eens wat mee te doen. Laat je het wel zien ??

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, ik ben ook nog steeds dol op strijkkralen en jij hebt een mooie Paas creatie gemaakt.
    Trouwens, je letter project is ook weer top.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat weer een prachtige uitwerking Lydia, de gehaakte
    G ziet er strak uit, en zo lief de G van geit.
    Je paasslingertje is mooi geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie gehaakte G, fijn dat dat zo goed ging en geit past er goed bij. Ik zat ook altijd met mijn hoofd in de boeken en mijn kinderen helemaal niet, t' zal de tijd wel wezen.
    Leuk hoor de paasslinger met strijkkralen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk zo'n felle G en geit vind ik ook leuk gekozen, ook heel herkenbaar als ze naar een kinderboerderij gaan :)
    Leuk die hanger met strijkkralen, staat gezellig, fijne paasdagen, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie G gehaakt, en wat een grappig verhaal van de IKEA, dat een race door de winkel, lijkt me toch maar raar.

    BeantwoordenVerwijderen