vrijdag 10 mei 2019

Het woord, het woord is...

Het woord is... hoop

Onmiddellijk moest ik denken aan de zilveren hangertjes van geloof, hoop en liefde.
Deze drie woorden staan in de Bijbel en al hang ik zelf geen geloof aan, het zijn kostbare woorden! Ze komen voor in een lied over de liefde en in de tekst wordt de liefde beschreven als het belangrijkste, als datgene wat alles zin geeft.
Je hoeft niet gelovig te zijn om je hierin te vinden, denk ik.

Het hangertje van geloof, hoop en liefde bestaat uit een kruisje, een anker en een hart. Het anker staat voor hoop. 
In het Christelijk geloof wordt hoop en vertrouwen gesymboliseerd door het anker.
Een ander verhaal is terug te voeren op vroegere visserij en scheepvaart. Het anker was de enige hoop op redding voor een schip dat tijdens een storm in nood verkeerde. 

Ik zou een heel diepgaand verhaal kunnen schrijven over het woord hoop, want hoop en wanhoop liggen soms heel dicht bij elkaar. Dit ga ik niet doen! 

Wel heb ik er mijn eigen draai aan gegeven door aan het knutselen te slaan in mijn art journal.
Tekenen, kleuren, kreukelen en plakken met vliegerpapier.





Om het geheel af te maken gebruikte ik sjablonen en regenboogpapier. Helemaal mijn ding. Achteraf denk ik dat ik het resultaat zonder de toegevoegde sjablonen mooier vind, maar het was absoluut leuk om te doen.


Op naar het woord van volgende week.

Mijn dochter en ik hebben vrouwenweekend! Mijn man is met onze zoon een paar dagen naar familie in Engeland. Ik denk dat we ons zelf flink gaan verwennen en ik vermoed dat de pannen in de kast blijven staan.

Ik hoop dat mijn mannen hele fijne dagen zullen hebben, maar vooral hoop ik dat ze weer veilig en wel thuis komen volgende week woensdag.

Voor jullie allemaal ook een fijn weekend!!!


6 opmerkingen:

  1. Wat mooi gedaan Lydia!
    Ik vind je creatie zowel mét als zónder de regenboogfiguurtjes mooi. Moeilijk hé om te bepalen wanneer het moment daar is om te stoppen...
    Gezellig vrouwenweekend, wat een leuk idee! Ik hoop (😉) dat het weer meewerkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi, Lydia! En heel fijn weekend samen met je dochter!
    Liefs, Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind met de toegevoegde sjablonen juist wat extra's hebben.
    Fijn damesweekend samen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi Lydia en geloof en liefde hoort bij de hoop

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk idee om te werken met vliegerpapier, zo doen wij ook weer ideeën op. Mooi !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi weergegeven! En fijn vrouwenweekend.
    groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen